Media społecznościowe a pozycjonowanie

Media społecznościowe pomagają w pozycjonowaniu, czy nie pomagają? Opinie są różne i jeśli zapytalibyście o to 10 różnych osób, to z pewnością otrzymalibyście 10 różnych odpowiedzi. Dziś przedstawimy Wam fakty. Zapnijcie pasy, zaczynamy.

Jak wynika z raportu SEO Ranking Factors – Rank Correlation 2013 for Google USA opublikowanego w serwisie serchmetrics.com, media społecznościowe działaniom SEO są potrzebne. I choć raport dotyczy Google USA, to można założyć, że u nas działa to podobnie, ponieważ gigant z Mountain View na polskim rynku jest przecież praktycznie monopolistą. Jakie czynniki są z punktu widzenia pozycjonowania ważne? Wyszczególnione to jest w poniższym wykresie.

us-ranking-factors-2013

Jak widać, nie tylko Google+ wpływa na SEO. Na miejsce w wynikach wyszukiwania  pracują też komentarze i udostępnienia na Facebooku, linkowanie na Twitterze, a nawet obecność na Pintereście - tak bardzo nie docenianym nad Wisłą.

Jak pozycjonować przy pomocy mediów społecznościowych?

Tu nie można pozwolić sobie na fuszerkę. Media społecznościowe opierają się niemal całkowicie na rekomendacjach i tylko naprawdę wartościowe rzeczy mają szansę dobrze na siebie pracować w social media. Warto więc w tym miejscu zaznaczyć, że to nie jest metoda dla każdego. Mając prostą stronę składającą się z kilku podstawowych zakładek (o nas, oferta, portfolio, kontakt) i nie generując wartościowych treści, zwyczajnie nie ma materiału do tego, aby pozycjonować się przy pomocy mediów społeczonościowych.

Ta metoda działania SEO skierowana jest głównie do właścicieli tych serwisów, którzy na swojej stronie internetowej mają jakieś życie, czyli w miarę regularnie pojawiają się na niej nowe treści. Mowa tu o blogach, forach tematycznych, sklepach czy serwisach tematycznych. Tam, w przeciwieństwie do typowych stron firmowych, cały czas dochodzi nowy content, który z punktu widzenia czytelników może być ciekawy. I mając czym karmić internet, warto do promocji i podnoszenia swojej strony w rankingach wyszukiwania używać mediów społecznościowych.

Social media, poza wpływem na SEO działają, co najważniejsze, na budowanie wizerunku marki w internecie. To tam przecież obok wyszukiwarki coraz częściej odbywa się pierwszy kontakt klienta z firmą, dlatego warto dbać, aby dawać użytkownikom jedynie wartościowe informacje. Media społecznościowe są tak wdzięcznym narzędziem, że przy ich pomocy udaje się często piec dwie pieczenie na jednym ogniu, czyli budować swoją reputację, a także podnosić pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Dlatego też warto tam być obecnym. Pamiętać jednak należy o jednej fundamentalnej zasadzie

SOCIAL MEDIA TO NIE TYLKO FACEBOOK!

fot. pixaby.com