Kto powinien mieć swoje zaplecze?

Zaplecze SEO, to jedno z podstawowych narzędzi w pracy pozycjonera. Zbudowanie jego jest procesem długotrwałym i często też kosztownym, dlatego osoby pozycjonujące prywatnie, pojedyncze strony nie zawsze własne zaplecze posiadają. Agencje SEO jednak na brak zaplecza pozwolić sobie nie mogą.

Kiedy warto zacząć inwestować we własne zaplecze i jak ono powinno wyglądać? Zdradzamy!

Na zaplecze składa się co najmniej kilkadziesiąt stron internetowych rozsianych po sieci, których jedynym celem jest linkować do pozycjonowanych stron. Mając więc do pozycjonowania jedną, dwie czy kilka stron, nie warto inwestować dużych, bądź co bądź pieniędzy w zaplecze. Na jego koszt składają się bowiem domeny, hosting, postawienie stron internetowych i ich późniejsza obsługa i utrzymanie. Nie będzie więc przesadą, jeśli napiszemy, że na zbudowanie zaplecza składającego się z kilkudziesięciu lub czasem kilkuset stron trzeba wyłożyć bardzo dużo pieniędzy. Taniej i w przypadku pojedynczych stron korzystniej więc jest zainwestować w usługi agencji SEO, która takie zaplecze już posiada.

Jeśli jednak chcesz mieć swoje zaplecze?

To od czego zacząć budowanie własnego zaplecza? Oczywiście od dokładnego zaplanowania działań zmierzających do jego zbudowania. Warto pamiętać, że nie wszystkie strony zapleczowe muszą być na wykupionych domenach. Rolę zaplecza całkiem nieźle spełniają też strony postawione w darmowych serwisach i z darmowymi domenami. Budując zaplecze warto postawić na początek kilka blogów, kilka katalogów i serwisów z opiniami, a także stron typowo sprzedażowych. Przy budowie zaplecza warto też pamiętać o tym, że to mają być w miarę możliwości wartościowe strony. Stawiając więc takie strony trzeba potem dbać o ich jakość, zwłaszcza teraz, gdy algorytm Google mocno akcentuje elementy jakościowe. W przypadku budowania stron zapleczowych, warto zamiast normalnego hostingu, rozważyć hosting SEO. Raz, że jest on tańszy, a dwa zapewnia różnorodność adresów IP, co w przypadku zaplecza bardzo się przydaje.

Jak działa zaplecze

Budowanie zaplecza warto jest traktować jako inwestycję długofalową. Strony te, tak samo jak każde inne, Google musi zaindeksować i aby miały one jakąkolwiek wartość SEO, same muszą znaleźć się w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie ze stron zapleczowych też warto robić z głową. Oznacza to mniej więcej tyle, że linkować do strony pozycjonowanej z każdej zapleczowej strony i z każdej podstrony całkowicie mija się z celem. Zbyt duża ilość linków, zwłaszcza takich, które pojawią się w krótkim czasie, bardziej zaszkodzi pozycjonowanej stronie, niż pomoże.

Tak więc podsumowując - budowanie zaplecza SEO nie jest zajęciem dla każdego. Raz, że jest to bardzo czasochłonne, dwa - drogie, trzy - do dobrej obsługi tych stron potrzebne są dodatkowe moce przerobowe. Będąc dużą firmą czy agencją SEO zaplecze własne warto mieć. Mając bloga czy jedną małą stronę firmową - szkoda pieniędzy. Wynajęcie agencji SEO, która będzie posiadać odpowiednie narzędzia i zaplecze wyjdzie na dobre nie tylko pozycjom strony w wyszukiwarce, ale również nie będzie drenować portfela.

 fot. http://pixabay.com