Jak wyjść z filtra

Każdy właściciel strony internetowej stara się tego uniknąć, ale czasem zdarza się. Przez wykonywanie niewłaściwych działań Google nakłada na witrynę filtr i znacznie obniża jej pozycję w wynikach wyszukiwania, lub całkowicie ją z nich wyrzuca. Czy to oznacza definitywny koniec strony internetowej? Nie. Wyjście z filtra i powrót "do Google" jest możliwy. Jak? O tym za chwilę. Najpierw jednak trzy słowa o tym, za co Google kary w ogóle nakłada.

Najogólniej mówiąc - za działania niezgodne z regulaminem Google. Najczęstsze przyczyny otrzymania kary od Google to:

  • Ukryte linki
  • Ukryty tekst
  • Cloaking
  • Nienaturalnie duża ilość linków dodanych w krótkim czasie
  • Przekierowania

Kary Google nakłada na dwa sposoby: automatycznie, gdy roboty Google wykryją nieprawidłowości związane ze stroną internetową oraz ręcznie, które nakładane są przez pracowników giganta.

Gdy Google przyśle taki komunikat:

 

google

 

świat się nie zawala. Z filtra można wyjść. Jest to proces pracochłonny, ale da się…

Po otrzymaniu powiadomienia o nałożonym filtrze pierwsze co trzeba zrobić, to sprawdzić profil linków i pozbyć się wszystkich mogących sprawiać kłopoty i oczywiście je usunąć. W takiej sytuacji warto też na nowo zoptymalizować serwis pod kątem SEO. Jeśli boisz się depozycjonowania, można też zablokować domeny, z których linkowanie do strony będzie niemożliwe.

Po wyczyszczeniu strony z niechcianych linków i jej ponownej optymalizacji, pozostaje wysłać do Google zgłoszenie o zdjęcie filtra i czekać…

Działanie opisane powyżej to w zasadzie jedyna droga, aby wyjść z filtra i na nowo wrócić do wyników wyszukiwania. Przepraszamy, jest jeszcze jedna droga - od samego początku działać zgodnie ze wskazówkami Google, a nie kombinować na zasadzie "jakoś to będzie".

Jeśli twoja strona otrzymała filtr, a sam nie czujesz się na siłach, aby z nim walczyć, zapraszamy do skorzystania z usług naszej firmy

Wyciąganie stron z filtra w Google

 

fot. http://pixabay.com/