Cała prawda o ukrywaniu zaplecza

Zaplecze SEO jest jedną z najbardziej strzeżonych tajemnic każdej firmy zajmującej się pozycjonowaniem. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że dostęp do niego jest maksymalnie utrudniony nie tylko dla ludzi, ale również dla botów.

Czy ukrywanie zaplecza działa na linki osłabiająco?
Absolutnie nie. Ukrywanie linków nie dotyczy robotów Google, które mają pełny dostęp do pozycjonowanej strony i mogą badać przychodzące linki. Z punktu widzenia realizowania usługi więc taki zabieg nie ma absolutnie żadnego wpływu na efekty prowadzonych prac.

Jak ukryć link?
Jest na to bardzo prosta metoda - wystarczy zablokować roboty czytające sieć z najpopularniejszych serwisów jak ahrefs czy majestic seo. A zrobić to można w bardzo prosty sposób - wystarczy w pliku .htaccess zablokować boty, których nie chce się wpuścić na pozycjonowaną stronę i wywołać dla nich stronę 404. Cała operacja sprowadza się do wpisania kilku regułek w wymienionym pliku.

Czemu ukrywanie zaplecza jest ważne?
Ukrywanie zaplecza jest ważne z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest fakt ukrycia linków przed nieodpowiednimi osobami i zablokowanie możliwości zrobienia przez kogoś podobnego zaplecza. Drugim powodem, może nawet ważniejszym jest obawa przed działaniami konkurencji. Jeśli konkurenci nie wiedzą, gdzie leży zaplecze, nie mogą wpłynąć negatywnie na nie stosując na przykład depozycjonowanie.

Podsumowując
Ukrywanie linków jest praktyką powszechnie stosowaną, której jedynym celem jest zabezpieczyć know how firmy pozycjonerskiej przed osobami i instytucjami, które mogłyby wykorzystać zaplecze przeciwko niej. Argument, że jest to domena firm chcących coś ukryć w tym przypadku jest mocno nie na miejscu, ponieważ używając SWL-i nie da się ukryć linków, które fizycznie są poza kontrolą pozycjonera.

fot. pixaby.com